Om du upplever att ditt paket har levererats till ett annat paketombud eller en annan paketbox än du har beställt det till, beror det på att paketbutiken/paketboxen du har beställt paketet till är fullt.
Om paketombudet/paketboxen är fullt förbehåller sig fraktbolaget rätten att leverera paketet till närliggande paketbox eller paketombud om det inte finns plats på det ställe som du valt i din beställning.
*Detta är ett allmänt förbehåll för speditörerna, men det förekommer framför allt under perioder med hög belastning då det skickas många paket, t.ex. Black Friday, jul och liknande.
Vi kan skicka med PostNord och Instabox.
Om paketombudet/paketboxen är fullt förbehåller sig fraktbolaget rätten att leverera paketet till närliggande paketbox eller paketombud om det inte finns plats på det ställe som du valt i din beställning. Du kommer automatiskt att meddelas om detta händer.
Om du väljer leverans till privatadress och vill ha ett särskilt avtal om leveransplats, ska du teckna ett personligt avtal med transportören.
Vid leveranser av större varor med bud, kommer leverans att ske till trottoaren eller tomtgränsen.